loading...
امید اعزام - تحصیل رایگان در خارج از کشور
omidezam بازدید : 385 شنبه 21 دی 1392 نظرات (0)

استرالیا

استرالیا نمونة بارزی از یک جامعة چند ملیّتی است که از تنوع فرهنگی قابل ملاحظه‌ای در دنیا برخوردار می‌باشد. پایتخت استرالیا شهر کانبرا است. بیش از ۱۰۰ گروه قومی در آن زندگی می‌کنند که با توجّه به وسعت و گستردگی کشور، ظرفیّت بالای پذیرش و حسّاسیتهای فرهنگی، آن را آمادة پذیرشِ مشتاقانه از مردم سراسر دنیا ساخته است. در حال حاضر استرالیا سومین کشورِ انگلیسی زبان دنیا می‌باشد که جمعیّت وسیعی از دانشجویان بین‌المللی را پذیرا شده است.

استرالیا علاوه بر ارایه مدارک معتبر به دانشجویان فارغ‌التحصیل، امکانات بسیار شایسته‌ای را برای تحصیل و کار آنان فراهم آورده است.

تحصیل در استرالیا

دانشگاههای استارالیا از سطح علمی عالی نسبت به سایر دانشگاههای جهان برخوردار است. بهترین دانشگاههای استرالیا عضو گروه Group of 8 هستند که همه آنها جزو برترین دانشگاههای جهان محسوب میشوند. یکی از مشکلاتی که باعث میشود خیلی از داوطلبان تحصیل در خارج از کشور فکر تحصیل در استرالیا را از سر بیرون کنند، هزینه بالای تحصیل در دانشگاههای استرالیا میباشد! در کنار هزینه تحصیلات، خرج زندگی در استرالیا نیز خیلی بالا است. بنابراین اگر تنها سرمایه مناسبی دارید، در این راه قدم بگذارید. ولی از طرف دیگر تحصیل در استرالیا مزایایی دارد که خیلی از دانشجویان را ترغیب میکند تا به تحصیل در این کشور بپردازند که مهمترین این مزایا، شرایط آسان اقامت در این کشور میباشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اقامت در استرالیا به وبسایت http://www.immi.gov.au/ مراجعه کنید.

ایالتهای استرالیا

استرالیا از شش ایالت و دو سرزمین یا قلمرو (territory) تشکیل شده‌است که اختیاراتشان کمتر از ایالت هاست. پایتخت آن شهر کانبرا است و شهرهای بزرگ آن عبارت‌اند از ملبورن، سیدنی، بریزبِن، آدلاید و پرت. ایالتها و قلمروهای استرالیا عبارت‌اند از:

۱٫ نیو ساوث ولز (NSW) یا ولز جنوبی جدید که مرکز آن سیدنی است.

۲٫ کوئینزلند (QLD) که مرکز آن بریزبین می‌باشد.

۳٫ استرالیای جنوبی (SA) با مرکزیت آدلاید.

۴٫ تاسمانی (TAS) که جزیره‌ای است در جنوب شرقی سرزمین اصلی و مرکز آن هوبارت می‌باشد.

۵٫ ایالت ویکتوریا (VIC) که مرکز آن ملبورن است.

۶٫ استرالیای غربی (WA) که مرکز آن پِرت می‌باشد.

۷٫ قلمرو سرزمین شمالی (NT) مرکز آن داروین است.

۸٫ سرزمین پایتخت استرالیا (ACT) مشتمل بر شهر کانبرا و اطراف آن.
برای کسب اطّلاعات در خصوص گردشگری از سایت اینترنتی ادارة توریستی استرالیا http://www.australia.com دیدن فرمایید.

اطّلاعات بیشتر درخصوص مناطق دیدنی را می‌توانید در سایت اینترنتیِ علوم جغرافیایی استرالیا http://www.ga.gov.au/education/facts جستجو نمایید.

هزینه زندگی در استرالیا

استرالیا از سطوح عالی رفاهی و هزینه های مناسب زندگی بهره مند است . انتخاب شما برای مکان تحصیلی خود، خواه دریک شهر بزرگ و یا نواحی اطراف شهری و همچنین الگوی زندگی شخصی شما، سطح نهایی هزینه های شما را تعیین می نماید.

شرایط مختلفی برای مسکن و سکنی گزیدن دانشجویانی که در استرالیا تحصیل می نمایند، وجود دارد. بسیاری از دانشگاه ها و دانشکده های TAFE از طریق دفاتر مسکن خود به دانشجویان کمک می نمایند. دانشجویان باید به محض اینکه دانشگاه ثبت نام آنها را تأیید می نماید، توصیه های این مراکز را برای یافتن مسکن مناسب بکار گیرند.

بسیاری از دانشگاهها و دانشکده ها دارای مراکز اقامتی برای دانشجویان هستند که این مراکز امکانات خواب، آسایش و خوراک دانشجویان را فراهم می آورند. دانشجویان میتوانند در صورت تمایل آپارتمان و یا خانه ای را اجاره نمایند که معمولا این کار به صورت اشتراکی با چند دانشجوی دیگر انجام می پذیرد. بسیاری ار دانشجویان حداقل برای چند ماه اول ترجیح میدهند که با خانواده های استرالیایی اقامت گزینند. به این نحوه اقامت ” اقامت در منزل ” می گویند که در آن صورت اتاق و غذای شخص در آن در نظر گرفته شده است.

هزینه ها و امکان انتخاب هر روش در نقاط مخالف استرالیا متفاوت می باشد.بسیاری از موسسات آموزشی در استرالیا شخصی را به عنوان افسر مسئول برای کمک در امر انتخاب مکان زندگی در نظر می گیرند تا بتوانند به دانشجویان در امر انتخاب مسکن و مکان زندگی در داخل و یا در نزدیکی موسسه آموزشی کمک نماید.

هزینه های در نظر گرفته شده زیر تخمینی می باشند :

  • هم خانگی با خانواده های استرالیائی همراه با خوراک روزانه: ۱۱۰-۲۷۰ دلار استرالیا در هفته
  • مسافر خانه و اقامت گاههای موقت برای دانشجویان: ۸۰-۱۳۵ دلار استرالیا در هفته
  • هم اتاقی با دانشجویان دیگر: ۸۰-۲۰۰ دلار استرالیا در هفته
  • اجاره خانه و یا اتاق: ۱۰۰-۳۵۰ دلار استرالیا در هفته
  • خوابگاه دانشگاه: ۸۰-۲۵۰ دلار استرالیا در هفته
  • پانسیون شبانه روزی ( هزینه های ثبت نام منظور نگردیده اند): ۸۰۰۰ –۱۱۰۰۰ دلار استرالیا در سال

آپارتمانهای دانشگاه ،کالج های اقامتی و ساختمانهای قابل سکونت مرتبط به موسسه آموزشی (که شامل همه امکانات زندگی و غذا نیز می باشند ) ممکن است در اختیار دانشجویان تمام وقت با هزینه مناسب قرار گیرد.

بهر حال تعداد درخواستها برای برخورداری از این مراکز بسیار بالاست و این درخواستها باید توسط موسسه آموزشی مرتبط ارزیابی گردد.

آب و هوا

فصل‌های استرالیا بر خلاف فصول نیمکرة‌ شمالی است.در ماه ژوئیه که از ماههای زمستانی آن (ماه می تا اکتبر) می‌باشد سرتاسر کشور از پایین ترین دما برخوردار است.

مناطق کوهستانی با متوسطِ دمایِ (۵+ تا ۵-) درجه سانتیگراد سردترین نقاط استرالیا هستند در حالی که مناطق گرمسیری آن متوسطِ دمایی بین (۵ تا ۳۰) درجه سانتیگراد را نشان می‌دهند.

در نیمی از سال (نوامبر تا آوریل) مناطق جنوبی استرالیا بالاترین متوسط دما را در ژانویه و فوریه دارند در صورتی که دسامبر گرمترین ماه تابستانی در شمال استرالیاست.

چنانچه مایل به دانستن وضعیّت هوای روز در هر یک از شهرهای استرالیا هستید لطفاً از سایت اینترنتی http://www.AustralianTouristcommission.com دیدن فرمایید.

اطّلاعات کاملتر در رابطه با آب و هوا و نقشه‌ها، در سایت اینترنتی ادارة هواشناسی http://www.bom.gov.au قابل رؤیت است

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آدرس انتقال وجه کارت به کارت بانک ها از طریق اینترنت

تصویر : https://rozup.ir/up/omidezam/Pictures/1609813_1379970548931544_1741403837_n.jpg


براي استفاده از خدمات انتقال آنلاين کارت به کارت وجه لطفا يکي از بانک هاي سرويس دهنده زير را انتخاب کنيد.
 
 

روی بانک صادر کننده کارت خود کلیک کنید و مبلغ خرید خود را به یکی از شماره کارتهای مربوط به وب سایت منتقل نمایید:

پرداخت مبلغ خرید به صورت کارت به کارت آنلاین از طریق بانک پاسارگاد پرداخت مبلغ خرید به صورت کارت به کارت آنلاین از طریق بانک پارسیان پرداخت مبلغ خرید به صورت کارت به کارت آنلاین از طریق بانک ملی پرداخت مبلغ خرید به صورت کارت به کارت آنلاین از طریق بانک ملت پرداخت مبلغ خرید به صورت کارت به کارت آنلاین از طریق بانک سامان پرداخت مبلغ خرید به صورت کارت به کارت آنلاین از طریق بانک تجارت

 

پرداخت مبلغ خرید به صورت کارت به کارت آنلاین از طریق بانک سینا پرداخت مبلغ خرید به صورت کارت به کارت آنلاین از طریق بانک صادرات ایران پرداخت مبلغ خرید به صورت کارت به کارت آنلاین از طریق بانک اقتصاد نوین پرداخت مبلغ خرید به صورت کارت به کارت آنلاین از طریق بانک کشاورزی پرداخت مبلغ خرید به صورت کارت به کارت آنلاین از طریق بانک شهر پرداخت مبلغ خرید به صورت کارت به کارت آنلاین از طریق بانک سرمایه

 
 
در بالا لیست بانک هایی رو که می تویند کارت به کارت وجه کنید، می بینید. البته بعضی بانک ها مانند بانک ملت شما می تونید عملیات کارت به کارت رو در اینترنت بانک خودتون، که شناسه شو قبلا از بانک گرفته اید، انجام بدید. پرواضح است که دارندگان کارت های این بانک ها بایستی دارای کارت با رمز دوم و عدد cvv2 بوده و بانک صادر کننده، کارت ایشان در شبکه شتاب را فعال کرده باشد.
نکات تکمیلی:
انتقال کارت به کارت :طبق دستوالعمل بانک مرکزی دارندگان کارت برای انتقال وجوه خود و به لحاظ مسائل امنیتی باید از دروازه پرداخت اینترنتی بانک عامل خود اقدام مبادرت به انتقال وجه با سایر کارتهای شتاب نمایند . به عبارت دیگر فقط دارندکان کارتهای بانکهای معرفی شده بالا می توانند از طریق سایت اینترنت بانک وجوه خود را منتقل نمایند .
- در روال واریز وجه چنانچه عملیات انتقال وجه شما بصورت کامل انجام نگیرد یک شماره پیگیری دراختیار شما قرار می گیرد که دارنده کارت می تواند با ضمن مراجعه به گزارشهای بانک وضعیت گردش خود را بررسی نماید .
- میزان انتقال وجه از طریق این سامانه در طول 24 ساعت حداکثر سی میلیون ریال است.

  • Balatarin Cloob Twitter FriendFeedFacebook Google Digg Yahoo! technorati delicious 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پشتیبانی
            پشتیبانان ما

    آمار سایت
  • کل مطالب : 107
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 66
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 74
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 107
  • بازدید ماه : 1,476
  • بازدید سال : 6,540
  • بازدید کلی : 73,801